Forrs : http://www.hidden.se/starstable/hun
A jtk sorn idnknt aktivldik a jtk sgja. A bal egrgombbal a felkiltjelre (!) kattintva elolvashatod a sg szvegt. Ezek a sgszvegek tippeket adnak a jtkhoz; ha jra el akarod olvasni vagy el akarod hvni ezeket, kattints a kperny aljn tallhat mensorban a krdjelre.
Mozgs/futs/kamera
A billentyzettel irnythatod a jtkosodat.
W: Elre
S: A kamera fel
A: Balra
D: Jobbra
Szkzbillenty: Ugrats
gy irnythatod a kamert, hogy a kurzort a kperny szle fel mozgatod.
TIPP: Ha gyorsabban akarod mozgatni a kamert, tartsd lenyomva a jobb egrgombot, s a kamera a kurzor elmozdtsakor mozogni kezd.
Kapcsolatfelvtel a szereplkkel
Felkiltjel jelzi, hogy ppen kivel beszlsz. Vidd fel a kurzort, amg meg nem jelenik a bubork a felkiltjellel (ha elszrkl, tl messzire hztad – vidd kzelebb!). Most kattints a bal egrgombbal.
Ekkor megnyitod a feladatvlasztsi ablakot, ahol kivlaszthatod, hogy melyik feladatrl akarsz beszlni az adott szemllyel. A prbeszd vgn megjelenik a krds, hogy elfogadod-e a feladatot. Ha elfogadod, az bekerl a feladatnaplba, ha elutastod, akkor egy msik alkalomra marad.
A felkiltjelek s a feladatnevek szne eltr, attl fggen, hogy mit ajnl fel az adott szemly.
Srga: Feladatot ad szerepl
Szrke: Szerepl, akinek a feladatt mg nem teljestetted
Zld: Szerepl olyan feladattal, amelynek felttelei teljesltek – ez a feladat a feladatvlasztsi ablakban vlaszthat ki
Kk: Szerepl megismtelhet feladattal.
Mensor
A kperny als rszn egy mensort ltsz tbb ikonnal, amelyekre r lehet kattintani.
rem: Megmutatja az rmeket
Knyv: Kinyitja a feladatnaplt
Htizsk: Hozzfrs a kszletekhez
Krdjel: Megnyitja a jtk Sgjt
Karakter: Adatlapod megnyitsa
L: A lovad adatlapja
Nyl: Vissza a fmenhz
A trkp
A lpatk kzepn, a kperny jobb fels sarkban van a trkp. Rkattintva nagythatod. A bezrshoz kattints r mg egyet. A + s – jelekre kattintva is nagythatsz vagy kicsinythetsz. A trkpen pontokat ltsz, amelyek karaktereket, trgyakat, ellenrz pontokat s mentsi pontokat jellnek. Az M gombbal megnyithatod s be is zrhatod a trkpet.
Srga pont: Feladatot ad szerepl
Szrke pont: Szerepl, akinek a feladatt mg nem teljestetted
Zld pont: Szerepl olyan feladattal, amelynek felttelei teljesltek
Kk pont: Szerepl megismtelhet feladattal.
Narancssrga pont: Feladathoz szksges trgyak
Fehr pont: Ellenrz pont
Bborszn pont: Mentsi pontok
Vrs pont: Feladati trgy a feladatnaplban ppen kivlasztott feladathoz.
Trgyak kezelse
Ha felveszel egy trgyat vagy kapcsolatba kerlsz vele, a kurzor kzz vltozik (az aktulis feladatban hasznlt trgyak csillognak, ez jelzi, hogy hozzjuk lehet rni). A bal egrgombbal kattintva veheted fel/ lphetsz vele kapcsolatba. Ha rkattintasz, elindul az llapotjelz. Ha az llapotjelz 100%-ot mutat, vgrehajtottad a feladatot. Ha trgyrl volt sz, az bekerlt a kszletedbe.
Feladatnapl
A feladatnapld tjkoztatst ad az aktulis feladatrl. A bal egrgombbal a feladat nevre kattintva rszletes informci jelenik meg a feladatrl. Srgval van szedve a folyamatban lv feladat, zlddel pedig az, ahol csak annyi a dolgod, hogy elvidd.
Lovagls
Ha a kurzor a l fel mozgatva nyeregg vltozik, akkor megrintheted a lovat. A bal egrgombbal kattintva felszllhatsz a lra, illetve leszllhatsz rla.
W: Gyorsts
S: Lassts
A: Balra
D: Jobbra
X: Fkezs
FONTOS! A l nha akkor is lasst vagy gyorst, ha te nem utastod. Figyelj, s gyorsan reaglj, hogy mindig a te akaratod szerint haladjon! Ha a sebessgmrn a nyl elkezd villogni, az azt jelenti, hogy a lovad vltoztat a tempn. A W billenty lenyomsval fenntarthatod az aktulis tempt.
FONTOS! Nem lhetsz lra, ha nincs megfelel ruhzatod. A kobak mindig ktelez!
FONTOS! Elsre nehznek tnhet a l irnytsa, azonban ahogy egyre jobb lovass vlsz s egyre gyesebb vagy, gy vlik egyre egyszerbb a lovagls, s a lovad is jobban engedelmeskedik a parancsaidnak.
FONTOS! Ms mdon is irnythatod a lovadat s a jtkost:
Felfel nyl vagy az egr grgetjnek felfel tekerse: Gyorsts
Lefel nyl vagy az egr grgetjnek lefel tekerse: Lassts
Jobbra mutat nyl: Jobbra
Balra mutat nyl: Balra
Numerikus billentyzeten a 0: Ugrats
Numerikus billentyzeten az 1: Fkezs
Bal + jobb egrgomb = fkezs
Az egr grgetjnek felfel tekerse = Gyorsts
Az egr grgetjnek lefel tekerse = Lassts
Billentyzeten a 0 = ugrats
Billentyzeten az 1 = fkezs
Csutakols
A csutakolshoz keft kell hasznlnod. A kszletedben kattints a bal egrgombbal a kefre, ekkor a kefe kurzorr vltozik. Hzd a keft a l oldalhoz. Ne feledd, hogy kzel kell menned a lhoz, hogy kapcsolatba kerlj vele. Ha az ikon zldd vlik, megkezdheted a csutakolst. Ekkor elindul a cselekvs llapotjelzje. Akkor fejezheted be a csutakolst, ha az llapotjelz 100%-ot mutat; a lovad is tisztbb lett, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen tiszta. Ha a lovad nagyon koszos, elfordulhat, hogy tbbszr is le kell csutakolnod!
Etets
Klnbz takarmnyokkal etetheted a lovad (pldul sznval, klnbz fvekkel s ms eledelekkel, amit a lovak szeretnek). A kszletedben kattints a bal egrgombbal a takarmnyra, ekkor az kurzorr vltozik. Hzd a kurzort a l szjhoz. Ne feledd, hogy kzel kell menned a lhoz, hogy kapcsolatba kerlj vele. Ha az ikon zldd vlik, megkezdheted az etetst. Ekkor elindul a cselekvs llapotjelzje. Akkor fejezheted be az etetst, ha az llapotjelz 100%-ot mutat.
Ha a lovad nagyon hes, elfordulhat, hogy tbbszr meg kell etetned, hogy jllakjon!
Itats
A lovad itatshoz hozz egy vdr vizet. A kszletedben kattints a bal egrgombbal a vdrre, ekkor az kurzorr vltozik. Hzd a kurzort a l szjhoz. Ne feledd, hogy kzel kell menned a lhoz, hogy kapcsolatba kerlj vele. Ha az ikon zldd vlik, megkezdheted az itatst. Ekkor elindul a cselekvs llapotjelzje. Akkor fejezheted be az itatst, ha az llapotjelz 100%-ot mutat.
Ha a lovad nagyon szomjas, elfordulhat, hogy tbbszr meg kell itatnod, hogy csillaptsa a szomjt!
Almozs
Az almozshoz laptot kell hasznlnod. A lapt rendszerint az istllban van. A kszletedben kattints a bal egrgombbal a laptra, ekkor az kurzorr vltozik. Hzd a kurzort az alom fel. Ne feledd, hogy kzel kell menned az alomhoz. Ha az ikon zldd vlik, megkezdheted az almozst. Ekkor elindul a cselekvs llapotjelzje. Akkor vgeztl az almozssal, ha az llapotjelz 100%-ot mutat. Az istllban gyakran nagyon sok kosz halmozdik fel, s mind ki kell hordanod!
Bevsrls
Vsrlskor kattints a boltos melletti pultra. Ezzel kinyitod a boltot. A vsrlshoz csak kattints a kvnt rura, s hzd be a kszletedbe. Az ru ra az istllpontoknl ltszik. Vlaszolj „Igennel”, ha be akarod tenni a kszletbe az rut. Az ruk eladshoz hzd t az rut a kszletedbl az „Eladshoz” a boltban.
Lvsrls
Ha lovat akarsz vltani, menj az istllba, s kattints r valamelyik lra. A felugr ablakban informcikat olvashatsz a lrl. Az OK gombra kattintva a jelenlegi lovadrl tszllsz a kivlasztott lra.
Kszlet
Minden trgyadat a kszleteid kztt tartod. Ha a kszleted tele van, s mgis j trgyakat akarsz betenni, meg kell szabadulnod nhny meglvtl. Ezeket dobd a szemetesbe. Ha a kszletedben egy trgyra kattintasz, a kurzor tvlt erre a trgyra. Ha a kurzort egy szerepl, egy l vagy egy terlet fel hzod, s bborsznre vlt, akkor a trgy/eszkz alkalmas arra, hogy kapcsolatba lpj a szereplvel, lval vagy terlettel. Bal egrgombbal veheted fel a kapcsolatot.
A jtkos adatlapja
Ngy klnbz kszsged van. Ugrats, lovagls, jelzsek s pols. Az ugratssal knnyebben veszed az akadlyokat, a lovaglssal gyorsabban s tovbb hajthatod a lovad, a jelzsekkel jobban tudod irnytani a lovad, az polssal pedig gyorsabban tudod etetni, itatni s csutakolni. A kszsgek rtke 0 s 100 kztt lehet. Javthatod kszsgeidet, ha egy szinttel feljebb lpsz. Ezt a feladatok teljestsvel rheted el, amelyek sorn tapasztalatokat szerzel. Az aktulis szintet s a kvetkez szinthez szksges tapasztalatot az adatlap tartalmazza.
Az adatlapon egyben fel is szerelheted magad. Hzd t a trgyakat a megfelel pozciba az adatlapon. A vltozs azonnal lthat!
A lovad adatlapja
Az adatlapon lthatod a lovad erejt, kitartst, gyorsasgt s egszsgi llapott. Az er hatrozza meg, hogy mit tud magval vinni a kszletbl (s te is mit vihetsz magaddal). A kitarts jelzi, hogy mennyi ideig tudja tartani a sebessget. A gyorsasg jelzi, hogy milyen gyorsan tud vgtatni. Ez a hrom jellemz kiindulsi rtk, azaz gy kapod meg a lovat. Edzssel javthatsz rajtuk, de a maximumnl nem lesznek jobbak ezek a tulajdonsgok.
Az egszsg lnyegben ngy dologbl tevdik ssze, ez hatrozza meg, hogyan rzi magt a l, s ignyel-e polst. Ezek a szomjsg (itatssal csillapthat), az hsg (etetssel csillapthat), kimerltsg (pihenssel vagy lasstssal orvosolhat) s a tisztasg (csutakolssal javthat). Ha nem j a l egszsge, rosszul teljest, pldul nem tudja tartani a vgtt vagy kptelen elvgezni a klnleges gyakorlatokat.
Az adatlapon felszerszmozhatod a lovadat. Hzd t a trgyakat a megfelel pozciba a l adatlapjn. A vltozs azonnal lthat!
Magasabb szint
Most els alkalommal lptl magasabb szintre. Kivlaszthatod, hogy melyik kszsgedet akarod javtani. Nyisd meg az adatlapot, s bal egrgombbal kattintva vagy a kszsg melletti + jellel nvelheted azt, amiben jobb akarsz lenni.
Napszakok vltozsa
Stteds utn is folyathatod a jtkot, mivel azonban minden szerepl aludni ment, msnap reggelig vrnod kell az j feladatra vagy a teljestett feladatok elszmolsra. Ha jjel nem akarsz jtszani, keress egy mentsi pontot, majd vlaszd a Ments s alvst.
Verseny
A nyilakkal jelzett ellenrz pontok kztt haladj t. Ha tmentl az egyik nylon, indulj a kvetkez fel. Akkor nyerted meg a versenyt, ha az sszes ellenrz ponton a helyes sorrendben thaladva a megadott idn bell vgigmentl a plyn!
Ugrats
gets vagy gyorsabb jrs kzben a szkzbillentyvel ugrathatsz. Az ugratsi prbn a nyilakkal jelzett helyes sorrendben ugrasd t az akadlyokat (ezek az ellenrz pontok), s dntsd meg szintidt.
Tereplovagls
A tereplovaglsi versenyen t kell ugratnod az sszes akadlyon (ezek az ellenrz pontok), mgpedig a helyes irnybl, azaz a fekete zszl legyen a jobb oldaladon, a fehr a balon. A kvetkez akadlyt nyilak jelzik. A szintidn bell ugrasd t az sszes akadlyt, s rj be a clba!
Tvlovagls
A tvlovagls a lovasverseny egyik klasszikus formja: hossz tv verseny nehz terepen. Annyiban hasonlt a szoksos versenyhez, hogy nyilak jelzik az ellenrz pontokat. Ha tmentl az egyik nylon, indulj a kvetkez fel. Akkor nyerted meg a versenyt, ha az sszes ellenrz ponton a helyes sorrendben thaladva a megadott idn bell vgigmentl a plyn!
Tpllkfelvtel
Ha olyan feladatot teljestesz, amelynek sorn lelmet vittl a lovadnak vagy msok lovnak, a ksbbiekben brhol felveheted ezt az lelmet. Ne feledd, hogy rdemes lelmet vinni magaddal a lovadnak, ha netaln meghezne!
Istllpontok
Az istllpont a Star Stable fizeteszkze. A feladatok sikeres teljestsvel nyerhetsz istllpontokat, vagy pedig rukat kell eladnod a boltban.
A jtk betltse s mentse
A fmenbe kilpve a program megkrdezi, hogy menteni akarod-e a jtkot; az „Igen” vlasz kivlasztsval mentheted a jtkot. Az elmentett jtk betltshez vlaszd a fmenben a „Jtk betltse” parancsot, jelld ki a betlteni kvnt jtkot (fel van tntetve az a szerepl, akivel jtszottl, valamint az utols ments idpontja), majd kattints a „Betlts kivlasztva” pontra.
A jtkot otthon, a jorviki istllban mentheted el, nha kln falvakban vagy ms helyszneken is (pldul a vadonban lv menedkhelyeken). Ezzel elmented az eddigi eredmnyeidet s ettl a ponttl folytathatod a jtkot, ha betltd a fmenbl.
|
n nem jutok tovbb a11-es szintnl!